Sådan får du hvide tænder

Hvis du gerne vil have hvide tænder, kan jeg anbefale disse råd. De er gode, til hvordan du på fornuftig hvis kan få hvide tænder, samtidig med at det ikke ødelægger dine tænder. Jeg har tidligere skrevet indlæg om, hvorfor vi gerne vil have hvide tænder og hvordan man får hvide tænder med bagepulver.


Det første indlæg handlede om, hvorfor vi egentlig gerne vil have hvide tænder. At vi bliver påvirket af medierne og af vores forbilleder.
Det andet indlæg handlede om, hvordan man får hvide tænder med bagepulver. Jeg synes dog ikke metoden med bagepulver er særlig god, da den ødelægger tænderne godt og grundigt. Emaljen bliver fuldstændig slidt ned af bagepulveren, og set i mine øjne er det ikke det værd. Desuden holder de hvide tænder også kun i få dage med denne metode, også er det vidst overhovedet ikke dette værd.

De metoder jeg vil give i dette indlæg er helt anderledes, men alligevel er de ikke specielle. For de handler om at holde tænderne hvide med almindelig sund fornuft. Så lyder det ikke som noget for dig, og du hellere vil læse lidt om tandblegning er du ikke kommet til det rette sted. For i dette indlæg vil jeg ikke fortælle noget som helst om tandblegning. Jeg vil derimod fortælle hvordan man kan få hvide tænder helt gratis!

Mit først tip er, at du naturligvis renser dine tænder hver evig eneste dag. Også skal det endda gøres to gange. Hold din mundhygiejne gode. Rens dine tænder, børst dem godt og grundigt med tandpasta. Evt. kan du bruge tandtråd til at få resterne ud af hjørne tænderne.

Mit andet råd for at få hvide tænder er, at du holder dig fra mad og drikkevarer, der indeholder farvene stoffer, der giver misfarvninger i dine tænder.
Disse stoffer er absolut noget du bør holde dig fra, hvis du vil have helt hvide tænder. Men hvilke mad og drikkevarer er det så, der giver tænderne misfarvninger?
Jo her får du lige listen:
Lakrids, te, rødvin, sodavand og gulerødder.

Mit 3. råd er at du ikke ryger. Når du ryger får du grimme gule tænder. Gule tænder, som ikke just stråler ligesom hvide tænder gør. Jeg synes personligt gule tænder er ulækre at se på, og i disse tilfælde ville jeg få en tandblegning!

Ja det var så mine 3. råd til hvordan du får hvide tænder. Hvis du vil læse mere om hvordan du får hvide tænder, så følg med her på bloggen. Jeg vil komme med flere gode måder at få hvide tænder på, helt uden risiko og uden at bruge penge.